Δημοσιεύουμε ανακοινώσεις για την απεργία της ΠΝΟ.
Η πρώτη είναι του βουλευτή Πειραιά και Νήσων Θ.Δρίτσα και η δεύτερη του Συντονιστικού Σωματείων Κυκλαδων.
Η απεργία ξεκίνησε από το πρωί και θα διαρκέσει 48 ώρες.
Ο πόλεμος ανακοινώσεων ανάμεσα στην συγκυβέρνηση και τους ναυτεργάτες συνεχίζεται.
Εμείς θέλουμε να τονίσουμε ότι.....
ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΝΟ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ Η ΠΑΣΚΕ ΚΑΙ Η ΔΑΚΕ - (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ).
ΠΑΜΕ και Αυτόνομη παρέμβαση είναι ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ....!!!!!
Ο δέ πρόεδρος της ΠΝΟ είναι εκλεγμένος με κυβερνητική παράταξη!!
Αυτά για αυτούς που πίσω από την απεργία βλέπουν κομματικούς στρατούς και όχι το δίκιο των Ναυτεργατών.........
Δελτίο Τύπου
Θέμα: «Δήλωση Θοδωρή Δρίτσα,
βουλευτή Α’ Πειραιά & Νησιών, κοινοβουλευτικού εκπροσώπου και υπεύθυνου
ναυτιλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α .σχετικά με την απεργία της ΠΝΟ»
Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ – Νέας Δημοκρατίας επιλέγει να μη δώσει ουσιαστικές απαντήσεις
στα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών και αντίθετα διαλέγει τη στρατηγική της
έντασης. Μια απλή αναβολή των μέτρων για μετά τις εκλογές θα αρκούσε για να
εκτονώσει το κλίμα. Αντίθετα επιχειρεί να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό
αυτοματισμό για να ρίξει στις πλάτες των αγωνιζόμενων ναυτικών τις δικές της
ευθύνες.
Οι κυβερνητικοί παράγοντες και τα φιλικά τους Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
ας αναζητήσουν όμως τις
ευθύνες για τα υπαρκτά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο
νησιωτικός τουρισμός στις υπέρογκες αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που από
τον Απρίλιο του 2011 μέχρι σήμερα φθάνουν μέχρι και το 25%, στη μείωση των
ακτοπλοϊκών δρομολογίων και κυρίως στη μείωση των εισοδημάτων που έχουν
μετατρέψει τις πασχαλινές διακοπές για τους περισσότερους Έλληνες και τις
περισσότερες Ελληνίδες σε πολυτέλεια. Είναι δε άξιο απορίας, πώς, όταν πριν από
μερικές μόνο ημέρες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ανακοίνωσαν αυξήσεις στα εισιτήρια
των πλοίων, όλοι οι σημερινοί ανησυχούντες για τον τουρισμό έμειναν απαθείς.
Η διατήρηση του Οίκου Ναύτου και
του ΓΕΝΕ, η αντιμετώπιση της μάστιγας της ανεργίας των ελλήνων ναυτικών, η
υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, η μη περικοπή των συντάξεων καθώς και
σειρά άλλων δίκαιων αιτημάτων απαιτούν ικανοποίηση ώστε να σταματήσει η
απαξίωση της ναυτεργασίας. Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει έστω και την ύστατη
στιγμή ρεαλιστικές απαντήσεις ικανοποιώντας τα αιτήματα των ναυτικών.
Διαφορετικά αναλαμβάνει μεγάλες ευθύνες για αυτή την ένταση που όλα δείχνουν
ότι την επιλέγει ως επικίνδυνη τακτική στα αδιέξοδα της.
Θοδωρής Δρίτσας
Βουλευτής Α΄ Πειραιά
& Νησιών
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΝΟ
Συντονιστικό Σωματείων και Εργαζομένων στις Κυκλάδες
Αν κάποιος διάβαζε τα δύο άρθρα τοπικής εφημερίδας στις 4 και 5 Απριλίου σχετικά με την απεργία τηςΠΝΟ, θα σχημάτιζε την εντύπωση ότι τα πλοία της ακτοπλοΐας είναι κρατική ιδιοκτησία και ότι υπάρχειμια εργατική διένεξη όπου η ΠΝΟ διεκδικεί κάτι από το κράτος.
Σε αυτό το πλαίσιο, το σύστημα εξουσίας
της περιοχής μας, περιφερειάρχης, δήμαρχοι νησιών και οι εκπρόσωποι των
επιχειρηματιών απηύθυναν παραινέσεις και απειλές προς την ΠΝΟ να μην προχωρήσει σε κινητοποιήσεις. Από όσα η τοπική μας εφημερίδα σταχυολογεί από τις δηλώσεις τους,κάπου 2000 λέξεις, απουσιάζει παντελώς η λέξη εφοπλιστής. Διερωτάται κανείς μήπως ανάμεσα στιςβροχηδόν τροπολογίες που περνάει η κοινοβουλευτική χούντα ψήφισαν και την κατάργηση της συγκεκριμένης λέξης από το λεξιλόγιο
της ελληνικής!
Οι παραπάνω εκπρόσωποι, λόγω της
ταξικής τους επιλογής και των συμφερόντων που υπηρετούν, αποσιωπούν ότι τα πλοία της ακτοπλοΐας – κακώς βέβαια – αποτελούν ιδιωτική και όχι δημόσιαιδιοκτησία. Οι ιδιοκτήτες τους δε, σύμφωνα
με τα λεξικά, ονομάζονται εφοπλιστές. Αυτοί λοιπόν οιεφοπλιστές ξεσαλωμένοι από την οικονομική τους κρίση και πατώντας πάνω στην ζωτικήανάγκη των νησιωτών για συγκοινωνία, μετατρέποντας με το έτσι θέλω το δημόσιο αυτό αγαθόσε εμπόρευμα και ιδιοκτησία τους, μας επιτίθενται σε τρία μέτωπα:
1. Ως επιβάτες μας αυξάνουν συνεχώς τα εισιτήρια, χωρίς κανένας να τους σταματά και θασυνεχίσουν να το κάνουν κατά τα συμφέροντά τους
2. Ως φορολογούμενους, θέλουν, για να μας κάνουν τη χάρη να μας μεταφέρουν με υψηλό κέρδος,να αρπάξουν ακόμα περισσότερο μερίδιο από τους φόρους που εμείς πληρώνουμε (και εκείνοιδεν πληρώνουν) ως επιδοτήσεις με χιλιομετρικά ισοδύναμες αερολογίες.
3. Ως ναυτικούς γυρεύουν να μας πάρουν και αυτό ακόμα το θαλασσοβρεγμένο ψωμί από τοτραπέζι της φαμίλιας μας.
Αυτή η κατάσταση και αυτή η επίθεση των εφοπλιστών είναι η αιτία της κακοδαιμονίας της ακτοπλοϊκήςμας συγκοινωνίας και καμία υποχώρηση των ναυτικών δεν πρόκειται να την θεραπεύσει. Το αντίθετο:Κάθε υποχώρηση των ναυτικών θα γίνει το εφαλτήριο για νέα αρπαχτική επίθεση του εφοπλιστικούκεφαλαίου
ενάντια στους νησιώτες και στους τουρίστες. Η αντίθεση μεταξύ εφοπλισμού από τη μιαμεριά και ναυτικών – νησιωτών από την άλλη είναι πραγματική και οφείλεται στην γενική επίθεση πουέχει σαλπίσει το κεφάλαιο ενάντια στην εργασία. Η πάλη των ναυτεργατών είναι και δική μας πάλη. Η
«απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα είναι συντριπτικό χτύπημα για
τους κατοίκους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα των νησιών . Το «όχι» στην
«απελευθέρωση» που διατρανώνουν οι ναυτεργάτες είναι υπόθεση ζωής για τους
νησιώτες, αφορά όλους τους εργαζόμενους. Η «απελευθέρωση» προβλέπεται στον
κανονισμό 3577/92 που κωδικοποιεί στη θάλασσα, τις τέσσερις«ελευθερίες»
(κεφαλαίων, εμπορευμάτων, υπηρεσιών και εργατικού δυναμικού χωρίς εθνικούς
περιορισμούς και κοινωνικές δεσμεύσεις) του κεφαλαίου - βασική αρχή της
Συνθήκης του Μάαστριχτ.
Ταυτόχρονα το σύνολο των ΜΜΕ,
υπηρετώντας τα συμφέροντα των αφεντικών τους, μας βομβαρδίζουν ότι ο αγώνας των
ναυτικών θα καταστρέψει τους μικρομεσαίους επαγγελματίες των νησιών. Μόνο ως
μακάβριο αστείο ακούγεται αυτή η άποψη, αφού όσοι ζούμε στα νησιά βλέπουμε εδώ
και καιρό τις επιχειρήσεις να κλείνουν η μια μετά την άλλη, εργαζόμενους
απλήρωτους για πολλούς μήνες και τεράστια ποσοστά ανεργίας, λόγω της
εφαρμοζόμενης αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής.
Ζούμε σε μια εποχή που μπαίνει ένα
δίλημμα. Ή στηρίζεις τους εφοπλιστές ή στηρίζεις τουςναυτικούς και τους νησιώτες. Οι εποχές του ναι μεν αλλά, πέρασαν ανεπιστρεπτί. Ο καθέναςείναι πλέον υποχρεωμένος από τα πράγματα να διαλέξει με ποιον θα πάει και ποιον θα αφήσει. Με τοκεφάλαιο ή με τους εργάτες; Οι λαμπροί μας πολιτικοί αστέρες και οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου στις Κυκλάδες επέλεξαν να στηρίξουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Με γεια τους με χαρά τους. Εμείς οιυπόλοιποι, η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων, διαλέγουμε να στηρίξουμε τουςναυτικούς, που σηκώνουν το βάρος της απεργίας και για τα δικά μας συμφέροντα. Επιλέγουμενα στηρίξουμε το μόνο δρόμο της εργατικής τάξης, το δρόμο της
αντίστασης και του αγώνα.
Συντονιστικό Σωματείων και Εργαζομένων στις Κυκλάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου