Σάββατο 1 Ιανουαρίου 2011

Τα έργα της «ΕΓΝΑΝΤΙΑ .Α.Ε»


Στην ορκωμοσία του νέου Δημοτικού Συμβουλίου ο κος Δήμαρχος και ο υφ. Κος Ρήγας, ανακοίνωσαν έργα που θα αναλάβει η ΕΓΝΑΝΤΙΑ Α.Ε.
Η διευκρίνιση του κου Ρήγα ότι μετά την ωρίμανση θα γίνουν οι μελέτες και θα ξεκινήσουν τα έργα, «σπρώχνουν» τα έργα χρονικά όλο και πιο μακριά.
Εμείς  έχουμε εδώ και καιρό ξεκαθαρίσει την θέση της ΚΕΠΠ απέναντι στο «φαινόμενο» ΕΓΝΑΝΤΙΑ  (22-10-2010)

Όμως  αυτόματα προκύπτουν και κάποια ερωτήματα.
Γιατί τα έργα δεν προκηρύσσονται και με διαγωνισμό να τα αναλάβουν εταιρείες με τεχνογνωσία και με βάση την πιο συμφέρουσα προσφορά;
Τεχνογνωσία από την ΕΓΝΑΝΤΙΑ ΑΕ όπως φαίνεται παρακάτω ΔΕΝ υπάρχει.
Όχι μόνο αυτό, αλλά σύμφωνα με την «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»  η συγκεκριμένη εταιρεία έχει συμβάλει και στο άνοιγμα του Δημοσίου ελλείμματος.
Τα χρέη της στις τράπεζες αλλά και οι επί 4μηνο απλήρωτοι εργαζόμενοι μόνο εγγύηση δεν αποτελούν για την υλοποίηση των έργων.

ΕΓΝΑΝΤΙΑ Α.Ε.  Μια υπόθεση που όπως ισχυρίζονται κάποιοι θα απασχολήσει τις εξεταστικές επιτροπές του μέλλοντος.

Παραθέτουμε λοιπόν μερικές από τις εκατοντάδες αναφορές που υπάρχουν
στον τύπο και το διαδίκτυο.


Από την ανακοίνωση του Παγκρήτιου συλλόγου εργαζομένων ΥΠΕΧΩΔΕ.
«Είναι γνωστό ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. η οποία είναι ένας ιδιωτικοποιημένος φορέας του δημοσίου με κόστος δυσανάλογο με το προσωπικό που απασχολούσε, κατέληξε υπερχρεωμένη παρά τους κάθε είδους συμβούλους - ;;;;-  που απασχολούσε. 
Λειτουργούσε χωρίς δημοσιονομικό-λογιστικό έλεγχο και άρα χωρίς διαφάνεια.
Σαν μάχιμοι τεχνικοί, που παρακολουθούμε δεκαετίες τις εξελίξεις στα ΔΗΜΟΣΙΑ έργα γνωρίζουμε ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. δεν έχει καμία τεχνογνωσία.
Ούτε σε έργα Λιμενικά, ούτε σε έργα ύδρευσης – αποχέτευσης, ούτε σε έργα επεξεργασίας λυμάτων, ούτε σε κτηριακά ούτε σε φράγματα».

Όλη η ανακοίνωση  του συλλόγου…εδω

Όμως κατά πόσο μπορεί να αναλάβει έργα, μια εταιρεία που σύμφωνα με την
εφημερίδα «ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» ενδέχεται να βγει 
στο «σφυρί» λόγω χρεών;
Διαβάζουμε.
Στο “σφυρί” ενδέχεται να βγει η Εγνατία Οδός, αφού η κρατική εταιρεία είναι 
πνιγμένη στα τραπεζικά χρέη!
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, η Εγνατία Οδός Α.Ε. έλαβε εξώδικο από την Εμπορική Τράπεζα, που το περιεχόμενο του θυμίζει... χρεοκοπημένο ιδιώτη.

'Όπως αποκαλύπτει η ρεπόρτερ της εφημερίδας Χαρά Τζαναβαρα, στο έγγραφο αναφέρεται πως η εταιρεία “κώφευε συστηματικά και κακόπιστα” ως προς την καταβολή των χρεών της προς την Τράπεζα, η οποία απειλεί με... κατάσχεση του έργου, προκειμένου να αποσβέσει το οφειλόμενο ποσό.

Προτιθέμεθα να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμα μας για τη νομότυπη καταγγελία της συμβάσεως και για την, διά αναγκαστικής εκτέλεσης, είσπραξης της οφειλής μας
”, 
λέει η Εμπορική Τράπεζα.

Όμως, την τακτική του καταχρεωμένου ιδιώτη ακολουθούσε και στις άλλες τράπεζες από τις οποίες πήραν δάνειο για την ολοκλήρωση του έργου, δηλαδή την Πειραιώς, την Αγροτική και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, συνολικά η Εγνατία Οδός Α.Ε. χρωστάει στις τράπεζες το ποσό των 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ, ποσό που από το 2011 θα προστεθεί στο δημόσιο έλλειμμα, το οποίο θα “φουσκώσει” κατά 1%.»

Όλο το δημοσίευμα  εδω

 Nα θυμήσουμε επίσης ότι..
Σύμφωνα με εισήγηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Δ. Ρέππα, στο υπουργικό συμβούλιο, προωθείται νέο θεσμικό πλαίσιο, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής: 
 
ΜΗΤΡΩΑ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ: Δημιουργούνται γενικές κατηγορίες για μελέτες κτιριακών, συγκοινωνιακών, λιμενικών και υδραυλικών έργων και θεσπίζονται ειδικές κατηγορίες «παρόχων υπηρεσιών». Με τις νέες ρυθμίσεις η κυβέρνηση επιδιώκει να δώσει επαγγελματική --->>>
διέξοδο σε εκατοντάδες μηχανικούς (σ.σ.: ενόψει και του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων), ενώ επιχειρείται να δοθούν κίνητρα για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς ομίλων και εταιρειών, οι οποίες θα στελεχώνονται από προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και θα αναλαμβάνουν ολόκληρη τη μελέτη τεχνικού έργου.


ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ: Ανατίθεται στην ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου Μελετών και Εργων να βάλει φρένο στις, εκ των υστέρων, αναθεωρήσεις των αρχικών συμβάσεων.


ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ: Η ανάθεση των συμβάσεων γίνεται από πενταμελείς επιτροπές (κατ'εξαίρεση τριμελείς όταν κριτήριο ανάθεσης είναι η χαμηλότερη τιμή εφόσον ο προϋπολογισμός των συμβάσεων είναι κάτω των ορίων των κοινοτικών οδηγιών). Μόνο ένα από τα μέλη των επιτροπών προέρχεται από την αναθέτουσα αρχή, ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται με κλήρωση από καταλόγους στους οποίους εγγράφονται όλοι οι μηχανικοί και άλλοι ειδικοί επιστήμονες.


ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ: Η απευθείας ανάθεση των συμβάσεων με προεκτιμώμενη αμοιβή μέχρι 30.000 ευρώ για μελέτες και 15.000 ευρώ για παροχή υπηρεσιών διατηρείται αλλά αλλάζει η διαδικασία ανάθεσης. Στο εξής ο ανάδοχος δεν θα επιλέγεται αυθαίρετα από την αναθέτουσα αρχή, αλλά μέσω δημόσιας κλήρωσης μεταξύ όσων έχουν τα νόμιμα προσόντα και εκδηλώσουν σχετικό ενδιαφέρον. 
 Τί απο τα παραπάνω ισχύει για την περίπτωση των συγκεκριμένων έργων;. 

 Δέν ξέρουμε αν υπάρχει κάποια απάντηση σε όλα αυτά. 
Ψάχνοντας δεν βρήκαμε τίποτα.
Αντίθετα όποιος ρίξει μια ματιά στα κατα καιρούς δημοσιεύματα, 
τουλάχιστον προβληματίζεται.
  Μια απάντηση λοιπόν σε όλα αυτά
- αποφύγαμε σκληρά δημοσιεύματα - νομίζουμε είναι αναγκαία.
Αναμένουμε.


Δεν υπάρχουν σχόλια: