Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πάρου στην έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012 στον Δήμο αποφάσισε ομόφωνα «την άσκηση αίτησης ακυρώσεως και αίτησης αναστολής με αίτημα χορήγησης προσωρινής διαταγής του Π.Δ. 18/1989, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, κατά των Υπουργικών Αποφάσεων του Υπουργού Οικονομικών Δ6Α1144680 ΕΞ2012, Δ6Α1144678 ΕΞ2012 και Δ6Α1144729 ΕΞ2012».
Οι υπουργικές αποφάσεις αφορούν την αναστολή λειτουργίας των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) σε ολόκληρη τη χώρα αλλά και στις νησιωτικές περιοχές.
Υπενθυμίζουμε ότι στις Κυκλάδες λειτουργούν σήμερα εννέα Δ.Ο.Υ. (Σύρου, Νάξου, Κέας, Θήρας, Τήνου, Πάρου, Άνδρου, Μήλου, Μυκόνου) και από 14 Ιανουαρίου 2013, έπειτα από τις παραπάνω Υπουργικές Αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, κλείνουν 7 και παραμένουν μόνο 2, αυτές της Σύρου και Νάξου.
Στην τοποθέτηση – ενημέρωση που έκανε ο Δήμαρχος Πάρου Χρήστος Βλαχογιάννης τόνισε για το θέμα μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Στις 31 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η συνάντηση δημάρχων από όλη την νησιωτική Ελλάδα στο Υπουργείο Οικονομικών. Το παρών έδωσαν ο υπουργός Οικονομικών κ. Στουρνάρας, ο υπουργός Εργασίας κ. Βρούτσης, ο Γ.Γ. του υπουργείου Οικονομικών κ. Θεοχάρης, και ο κ. Χουρμούζης ο οποίος είχε αναλάβει να κάνει όλο το σχέδιο της κατάργησης λειτουργίας των ΔΟΥ. Η συζήτηση στράφηκε στο γεγονός ότι δεν τηρείται το άρθρο 101 του Συντάγματος περί νησιωτικότητας με αποτέλεσμα οι νησιώτες να είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν και να πληρώνουν επιπλέον για να εξυπηρετούνται από ΔΟΥ γειτονικών νησιών. Ο υπουργός Οικονομικών και ο υπουργός Εργασίας δεσμεύτηκαν ότι από τις 14 Ιανουαρίου 2013 οι νησιώτες δεν θα είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν σε γειτονικά νησιά αφού θα εξυπηρετούνται από τα ΚΕΦ (Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων) που θα δημιουργηθούν οι δε υπάλληλοι δεν θα μετακινηθούν θα παραμείνουν στο νησί τους.
Στη συζήτηση που είχαμε και στις απαντήσεις που πήραμε, στα ερωτήματα που θέσαμε οι Δήμαρχοι, από τον κ. Θεοχάρη παραδέχθηκε ότι το ΤΑΧΙΣ και η μηχανοργάνωση του συστήματος θα είναι δύσκολο να είναι έτοιμα έως τις 14 Ιανουαρίου 2013. Επίσης παραδέχθηκε ότι οι μεταβιβάσεις οι γονικές παροχές και οι κληρονομιές δεν είναι μηχανογραφημένες. Το κεφάλαιο επίσης δεν είναι μηχανογραφημένο και ίσως απαιτηθεί πάνω από ένας χρόνος για να συμβεί αυτό.
Εμείς μετά τη συνάντηση βγάλαμε ένα συμπέρασμα. Αντί οι ανησυχίες μας να μετριασθούν, αυξήθηκαν. Διαπιστώσαμε πως εάν ισχύσει αυτή η αλλαγή από τις 14 Ιανουαρίου σίγουρα θα ταλαιπωρούμαστε πάρα πολύ και θα μετακινούμαστε στην Νάξο για μικρολεπτομέρειες.
Ο κ. Στουρνάρας και ο κ. Βρούτσης μας ανέφεραν ότι είναι δέσμευση της Κυβέρνησης από το 2ο Μνημόνιο να μειωθούν οι εφορίες σε 90. Τελικά μειώθηκαν σε 120 και στις Κυκλάδες από μια εφορία (Σύρος) θα παραμείνει ακόμα μια (Νάξος).
Στη συνάντηση που είχαμε την ίδια μέρα με το συνδικαλιστικό όργανο των εφοριακών αποδείχθηκε ότι το ΤΑΧΙΣ μέχρι τια 14 Ιανουαρίου δεν υπάρχει καμία περίπτωση να λειτουργεί.
Τοπ σύστημα έχει δοκιμασθεί ήδη σε ορισμένες περιοχές της Αθήνας και έχει πολλά προβλήματα. Καταλαβαίνετε όταν αυτά τα προβλήματα υπάρξουν σε μια νησιωτική ΔΥΟ.
Την επομένη 1 Νοεμβρίου 2012 επτά δήμαρχοι δώσαμε συνέντευξη τύπου και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε αντιπροσωπείες των κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ). Διαπιστώσαμε ότι όλοι οι εκπρόσωποι των κομμάτων συμφωνούσαν μαζί μας. Η συζήτηση περιστράφηκε στο να δοθεί παράταση 1-2 χρόνων μέχρι να λειτουργήσει το νέο σύστημα και εφόσον γίνουν δοκιμές ότι λειτουργεί χωρίς να ταλαιπωρούνται οι νησιώτες.
Στο ερώτημα που κάναμε προς τους υπουργούς σχετικά με το μέλλον των υπαλλήλων μας απάντησαν ότι δεν πρόκειται να μετακινηθεί κανένας και θα προωθηθούν σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών του νησιού όπου εργάζονται. Όσον αφορά την Πάρο στο ΚΕΦ θα εργάζονται 1-4 υπάλληλοι οι άλλοι 11 τι θα γίνουν; Στην Πάρο όμως δεν έχουμε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών. Η απάντηση που πήραμε; Θα βρεθεί μια λύση μην ανησυχείτε.
Στη συνέχεια οι Δήμαρχοι συζητήσαμε μεταξύ μας και αποφασίσαμε να κάνουμε προσφυγή στο ΣτΕ και να ζητήσουμε αναστολή εκτέλεσης της απόφασης και στη συνέχεια ακύρωση της απόφασης. Στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι φανερό ότι η νησιωτικότητα δεν λαμβάνεται υπόψη, ότι οι πολίτες θα αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλο νησί , θα διαταραχθεί η οικονομία των νησιών γιατί τα έξοδα μετακίνησης θα είναι πάρα πολλά. Για την Πάρο θα φύγει χρήμα από το νησί και θα πάει στην Νάξο. Από αυτή την αλλαγή δεν θα υπάρχει κανένα οικονομικό όφελος για το κράτος, δεν έχει γίνει καμία μελέτη. Αν δούμε και τους εργαζόμενους που θα μετακινηθούν σε άλλο νησί επίσης υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.
Επίσης γίνεται μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το υπουργείο Οικονομικών στους ΟΤΑ χωρίς να υπάρχουν οι ανάλογοι πόροι και η υλικοτεχνική μελέτη. Τα λειτουργικά έξοδα καλείται να τα αναλάβει ο Δήμος, ένα κόστος για το οποίο δεν έχει καμία χρηματοδότηση.
Για όλους τους παραπάνω λόγους το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να αποφασίσει σήμερα να κάνουμε την προσφυγή για την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης και την αναστολή της στο ΣτΕ. Η υπόθεση θέλει καλή και εξειδικευμένη νομική τεκμηρίωση γι’ αυτό προτείνουμε να συνεργαστούμε με ένα γραφείο της Αθήνας που έχει την εμπειρία και τις δυνατότητες για να τεκμηριώσει και να φέρει σε πέρας όσο το δυνατόν καλύτερα την υπόθεση και να έχει και επιτυχία».
Σε απάντηση ερώτησης αν θα ακολουθήσουν και άλλοι Δήμοι ο κ. Βλαχογιάννης είπε: «Οι Δήμαρχοι που βρεθήκαμε στη συνάντηση της 31ης Οκτωβρίου αποφασίσαμε να κάνουμε κοινή προσφυγή. Εμείς κάναμε αυτή την κίνηση και περιμένουμε και άλλους Δήμους να μας ακολουθήσουν. Θα έχει άλλη βαρύτητα αν στην κίνησή μας αυτή έρθουν όσο πιο πολύ Δήμοι».
Στις τοποθετήσεις του οι Δημοτικοί Σύμβουλοι όλων των παρατάξεων τάχθηκαν υπέρ της απόφασης.
Στην ομόφωνη απόφασή του το έκτακτο Δ.Σ. του Δήμου Πάρου αποφάσισε συγκεκριμένα τα εξής:
«Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει να παρέχει την ειδική εντολή και την εξουσιοδότηση στους δικηγόρους των Αθηνών (σ.σ. τα ονόματά τους θα συμπληρωθούν έπειτα από συνεννόηση) διορισμένους στον Άρειο Πάγο και στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπως από κοινού συντάξουν και καταθέσουν αίτηση ακυρώσεως και αναστολής κατά των αποφάσεων του Υπουργού Οικονομικών όπως αναφέρθηκε στην εισήγηση. Κατόπιν παραστούν και εκπροσωπήσουν τον Δήμο όταν οριστεί δικάσιμος ή σε οποιαδήποτε κατ’ αναβολή αυτής δικάσιμο ενώπιον του ΣτΕ. για την ακύρωση και να θέσει σε αναστολή τις ανωτέρω υπουργικές αποφάσεις. Επιπλέον να τους παρέχεται η εξουσία να ασκούν κάθε έκτακτο ή τακτικό ένδικο μέσο κατά της απόφασης η οποία θα εκδοθεί εκπροσωπώντας τον Δήμο παντός αρμόδιου δικαστηρίου κάθε βαθμού και δικαιοδοσίας μέχρι περατώσεως της υποθέσεως αυτής. Να υπογράφουν και να υποβάλλουν οποιοδήποτε απαιτούμενο κατά τον νόμο έγγραφο (αίτηση, δήλωση, αναφορά, ένσταση ή οποιοδήποτε άλλο απαραίτητο έγγραφο).
Τέλος το Δημοτικό Συμβούλιο εγκρίνει και αναγνωρίζει όλες τις πράξεις των ως άνω πληρεξούσιων δικηγόρων που ενήργησαν και θα ενεργήσουν στο πλαίσιο των ως άνω εντολών ως νόμιμες, έγκυρες και ισχυρές».
Η έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου Πάρου πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012 λόγω της καταληκτικής ημερομηνίας προσφυγής (έως 20-11-2012) στα διοικητικά δικαστήρια.
Να σημειώσουμε ότι σε κατάληψη παραμένει η ΔΟΥ Πάρου. Η κατάληψη θα συνεχιστεί και την εβδομάδα από Δευτέρα 12 έως και Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012…
Δημήτρης Κ. Αρκουλής
πηγη lefkianos.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου