Μια ιστορία, με χαρακτηριστικά "ΠΑΣΟΚ" που αγγίζει και το Νεώριο Σύρου.
Εικόνα βγαλμένη από το εφιαλτικό Μνημονιακό μέλλον αποτελεί η σημερινή του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, με τις λέξεις να μην μπορούν να περιγράψουν την τραγική κατάσταση του άλλοτε μεγαλύτερου ναυπηγείου της Ανατολικής Μεσογείου. Η ανακοίνωση της διοίκησης της εταιρείας για εκ περιτροπής εργασία με ένα μεροκάματο την εβδομάδα μετατρέπει τον, ήδη απαξιωμένο, χώρο εργασίας σε πραγματικό κάτεργο, ενώ την ίδια ώρα ο εμπνευστής της “τραγωδίας” και υπουργός Άμυνας το 2010- όταν οι AbuDhami Mar και Thysen Kroup πήραν τα ηνία του Ναυπηγείου- Ε. Βενιζέλος, σχεδιάζει τις νέες του, κυβερνητικές αυτή τη φορά, επιδιώξεις.
Ακόμα ηχούν στους διαδρόμους του υπουργείου Άμυνας οι πανηγυρισμοί του “τσάρου” του ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλου, όταν ως υπουργός τότε δήλωνε περήφανος για τη συμφωνία σωτηρίας που ο ίδιος “διαπραγματεύτηκε” με τους νέους ιδιοκτήτες. Δεν πέρασε καιρός και η διοίκηση του Ναυπηγείου επαλήθευσε τους
φόβους όσων έγκαιρα είχαν προειδοποιήσει για την καταστροφική συμφωνία των δύο πλευρών και τότε λοιδορούνταν δημοσίως από τον Ε. Βενιζέλο. Την περασμένη εβδομάδα μάλιστα η διοίκηση ανακοίνωσε πως “το Ελληνικό Δημόσιο δεν εκπλήρωνε τις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει με σύμβαση που ψήφισε η Βουλή και έχει ισχύ νόμου" και ότι "παραμένει η απαγόρευση να έχει εργασίες από ξένες χώρες και επιπλέον με βάση ερμηνεία που δίνει το υπουργείο Άμυνας απαγορεύεται και η συμμετοχή σε διαγωνισμό του Ελληνικού Ναυτικού για συμβόλαια συντήρησης". Επίσης ανέφερε πως “το πρόγραμμα κατασκευής υποβρυχίων σταμάτησε επειδή το Ελληνικό Δημόσιο δεν καταβάλλει τις προβλεπόμενες από τη σύμβαση, υποχρεώσεις".
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου
Η περίπτωση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά είναι χαρακτηριστική των εγκληματικών πολιτικών που ακολούθησαν ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. σε βάρος του δημοσίου πλούτου.
Η παράδοση του ναυπηγείου στα ιδιωτικά χέρια είχε ξεκινήσει και προετοιμαστεί χρόνια πριν το 2001, όταν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. και οι ελεγχόμενες υπό αυτές συνδικαλιστικές ηγεσίες πίεζαν προς αυτή την κατεύθυνση και το κατάφεραν. Η εκποίηση του 75% των μετοχών στους Γερμανούς της HDW/Ferrosstar φέρνει στη μνήμη κάποια από τα μεγαλύτερα φαγοπότια σε βάρος του δημόσιου οφέλους.
Περίπου 9 χρόνια μετά, τον Οκτώβριο του 2010, μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα και προτού στεγνώσει το μελάνι της συμφωνίας μεταβίβασης των μετοχών στην Abu Dhabi Mar (ADM), η εταιρεία “μετατράπηκε” σε... Privinest, ιδιοκτησίας του Γαλλολιβανέζου Ι. Σάφα, και η οποία, όπως λέγεται, συνδέεται με την ADM.
Την ίδια ώρα, τα πυροτεχνήματα χαράς του Ε. Βενιζέλου και τα επικοινωνιακά του παιχνίδια είχαν σαφή στόχο να αφήσουν στο σκοτάδι μια από τις επαχθέστερες σε βάρος του Δημοσίου συμφωνίες. Συγκεκριμένα η συμφωνία περιλάμβανε μεταξύ άλλων πως για δεκαπέντε χρόνια, το Ναυπηγείο απαγορεύεται, βάσει αποφάσεων της Ε.Ε. - η οποία απαιτεί να επιστραφούν παράνομες επιδοτήσεις - να κατασκευάζει εμπορικά πλοία, να έχει επισκευαστική δραστηριότητα, να κατασκευάζει και να επισκευάζει πολεμικά πλοία άλλων χωρών.
Παράλληλα, επιτρέπεται να έχει μόνο έναν πελάτη, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, ώστε να εξυπηρετούνται μόνο οι ανάγκες της Ελλάδας - για τον λόγο αυτό το Ναυπηγείο χαρακτηρίστηκε από την Ε.Ε. «στρατιωτικό», πλην όμως μόνο για τις ανάγκες της Ελλάδας.
Παράλληλα, επιτρέπεται να έχει μόνο έναν πελάτη, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, ώστε να εξυπηρετούνται μόνο οι ανάγκες της Ελλάδας - για τον λόγο αυτό το Ναυπηγείο χαρακτηρίστηκε από την Ε.Ε. «στρατιωτικό», πλην όμως μόνο για τις ανάγκες της Ελλάδας.
Ταυτόχρονα ο απαράδεκτος και ελλιπής νόμος 3885 του 2010, έχει σταθεί ιδιαίτερα γενναιόδωρος απέναντι στους Γερμανοάραβες της ThyssenKrupp και της Privinvest”, καθώς μετά τη συμφωνία του Σεπτεμβρίου του '10 και την τροπολογία του στις 27.10.10, έχουν ήδη εισπράξει 412 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα δεν έχουν πλέον τη δέσμευση -απαλείφθηκε ο συγκεκριμένος όρος- να παρουσιάζουν ανάλογα καμία πρόοδο στο έργο τους για να λαμβάνουν επίσης ανάλογα τα επιπλέον χρήματα που προβλέπεται να πάρουν από το Δημόσιο. Επίσης, με τον νόμο αυτό, ο Ε. Βενιζέλος δεν προνόησε (;) κι έμειναν στον αέρα διάφορες εκκρεμότητες του ναυπηγείου, όπως το θέμα με τις συμβάσεις του ΟΣΕ, αλλά και τους 160 εργαζόμενους στο τροχαίο υλικό, της επιχειρηματικής μονάδας την οποία πτώχευσαν το 2010.
Ο Βενιζέλος στο τιμόνι της χώρας;
Η περίπτωση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, και οι τεράστιες ευθύνες για την απαξίωσή του που έχει ο Ε. Βενιζέλος, μένει να υπενθυμίζει σε όλους τις διαχειριστικές ικανότητες ενός ανθρώπου που θέλει να αναλάβει το τιμόνι της χώρας. Στο μεταξύ περίπου 1.200 εργαζόμενοι οδηγούνται στην απόγνωση και την εξαθλίωση, ενώ οι επίδοξοι σωτήρες του Ναυπηγείου χαράζουν νέα σχέδια για όλους μας σε λευκές σελίδες...
από "η Αυγή"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου