Προτείνει επίσης όπως οι συμφωνίες Ιδιωτών – Περιφέρειας να έχουν προγραμματικό χαρακτήρα, ακόμη να μπορούν οι ιδιώτες να κατασκευάζουν μικρής κλίμακας λιμενικές εγκαταστάσεις ή ενεργοποιώντας μετά από συντήρηση και επέκταση υφισταμένες λιμενικές εγκαταστάσεις προκειμένου να ενταχθούν στο δίκτυο των ήδη υπαρχόντων μεγάλων.
Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις θα αφορούν την εξυπηρέτηση της σύνδεσης νησιών μεταξύ κοντινών τους σημείων με την κατάλληλη κατηγορία σκαφών.Η συχνότητα των πλόων θα διαμορφώνεται ανάλογα με την εποχή και την κίνηση που παρουσιάζεται, δηλαδή όποτε γουστάρει ο ιδιώτης.
Οι γραμμές που προτείνει είναι οι εξής:
http://parospress.blogspot.com/2011/12/blog-post_4242.html
Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις θα αφορούν την εξυπηρέτηση της σύνδεσης νησιών μεταξύ κοντινών τους σημείων με την κατάλληλη κατηγορία σκαφών.Η συχνότητα των πλόων θα διαμορφώνεται ανάλογα με την εποχή και την κίνηση που παρουσιάζεται, δηλαδή όποτε γουστάρει ο ιδιώτης.
Οι γραμμές που προτείνει είναι οι εξής:
http://parospress.blogspot.com/2011/12/blog-post_4242.html
Πρόταση “Διανησιωτικές Γραμμές” του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γιώργου Πουσσαίου
Ολοκληρωμένο σχέδιο για τις ενδοεπεριφερειακές συγκοινωνίες των νησιών των Κυκλάδων, κατέθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, κ. Γιώργος Πουσσαίος, στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μχάλη Χρυσοχοϊδη,
Η πρόταση του κ. Πουσσαίου, έχει στόχο την επίλυση των προβλημάτων στον κρίσιμο τομέα της διασύνδεσης των νησιών και εντάσσεται στη νέα αρμοδιότητα που έχει αναλάβει η Περιφέρεια από 1/7/2011 για το σχεδιασμό, την έγκριση και την παρακολούθηση των σχεδίων των ενδοπεριφερειακών συγκοινωνιών της.
Η πρόταση του κ. Πουσσαίου, έχει στόχο την επίλυση των προβλημάτων στον κρίσιμο τομέα της διασύνδεσης των νησιών και εντάσσεται στη νέα αρμοδιότητα που έχει αναλάβει η Περιφέρεια από 1/7/2011 για το σχεδιασμό, την έγκριση και την παρακολούθηση των σχεδίων των ενδοπεριφερειακών συγκοινωνιών της.
Το σχέδιο για τις διανησιωτικές γραμμές βασίζεται στην ανάπτυξη ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, κατασκευάζοντας μικρής κλίμακας λιμενικές εγκαταστάσεις ή ενεργοποιώντας, μετά από συντήρηση και επέκταση, υφισταμένες λιμενικές εγκαταστάσεις.
Σε πρώτη φάση υλοποίησης, το σχέδιο προβλέπει δρομολόγια μικρών αποστάσεων με πορθμεία και ταχύπλοα σε σημαντικό αριθμό νησιών στις Κυκλάδες.
Μάλιστα, προτείνεται να ενταχθεί η χρηματοδότηση ενός τέτοιου προγράμματος στο ΕΣΠΑ, στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και σε άλλα συναφή προγράμματα εμπεριέχοντας ταυτόχρονα τη συγχρηματοδότηση με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ).
Η πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, προβλέπει συνολικά 28 γραμμές, οι οποίες θα συνδέουν και τα 24 νησιά των Κυκλάδων.
Όπως ο ίδιος τονίζει “παρά την αξιόλογη ανάπτυξη των μεταφορικών υποδομών, σε λιμένες, αεροδρόμια και οδικά δίκτυα στις νησιωτικές περιοχές, όπως αυτή συντελέστηκε με σημαντικές επενδύσεις κυρίως την τελευταία 20ετία, το πρόβλημα επαρκούς διασύνδεσης μεταξύ των νησιών, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τα αστικά κέντρα της χερσαίας Ελλάδας, συνεχώς επιτείνεται”.
Προς την κατεύθυνση της επαρκούς διασύνδεσης είναι απαραίτητη η ανάληψη πρωτοβουλιών σχεδιασμένων για το σύνολο των νησιών και όχι για το κάθε νησί χωριστά αξιοποιώντας και σχεδιάζοντας με συντονισμό όλων των μεταφορικών μέσων, δηλαδή αεροπλάνων, υδροπλάνων, ελικοπτέρων, πλοίων κορμού, ferries και ταχύπλοων μικρών αποστάσεων.
Ανάμεσα στα οφέλη από την εκπόνηση ενός τέτοιου σχεδίου συγκαταλέγονται επιπλέον:
-Η ουσιαστική αντιμετώπιση της μείωσης των δρομολογίων κατά τους χειμερινούς μήνες και η εξασφάλιση επαρκούς ενδοεπικοινωνίας μεταξύ όλων των νησιών – ακόμη και των μικρότερων.
-Βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους νησιώτες αλλά και στους επισκέπτες (σε τομείς όπως η υγεία), μειώνοντας έτσι το χρηματικό αλλά και το κόστος σε χρόνο που δαπανάτε για την μετάβαση στα μεγαλύτερα νησιά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες
-Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να επιλέγουν ως προορισμούς τα νησιά και κατά τους χειμερινούς μήνες.
-Η αξιοποίηση των Διεθνών Αεροδρομίων Θήρας και Μυκόνου αλλά και των 4 άλλων (Μήλου-Πάρου-Νάξου-Σύρου) από τα γειτονικά νησιά.
- Μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς επιβατών και αγαθών.
**** Στη συνέχεια παρατίθεται πίνακας με τα προτεινόμενα σημεία διασύνδεσης ανά νησί ο οποίος βασίζεται στις λιμενικές εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, έχοντας οδική πρόσβαση, και αφετέρου σε αυτές που μπορούν να κατασκευαστούν.
ΠΙΝΑΚΑΣ | ||||||||
Α/Α | ΝΗΣΙ ΑΠΟΠΛΟΥ | Σημείο Σύνδεσης | Εγκαταστάσεις | ΝΗΣΙ ΚΑΤΑΠΛΟΥ | Σημείο Σύνδεσης | Εγκαταστάσεις | ΑΠΟΣΤΑΣΗ | |
1 | Νάξος | Απόλλωνας | Υπό Δημοπράτηση | Μύκονος | Πλατύς Γυαλός | Νέες Εγκαταστάσεις | 19,8miles | |
2 | Νάξος | Μουτσούνα | Υφίστανται | Δονούσα | Δονούσα | Υπάρχουσες | 11.8 miles | |
3 | Νάξος | Κάλαντός | Υφίστανται | Σχοινούσα | Μεσαριά | Νέες Εγκαταστάσεις | 4.03 miles | |
4 | Νάξος | Βόλακας | Υφίστανται | Ηρακλειά | Άγιος Γεώργιος | Υφίστανται | 5.58 miles | |
5 | Νάξος | Πάνερμος | Βελτίωση | Κουφονήσι | Λιμάνι | Υφίστανται | 4.34 miles | |
6 | Νάξος | Πάνερμος | Βελτίωση | Αμοργός | Κατάπολα | Υφίστανται | 21.7 miles | |
7 | Νάξος | Κάλαντός | Υφίστανται | Ίος | Αγ. Θεοδότη | Νέες Εγκαταστάσεις | 14.88 miles | |
8 | Πάρος | Μύλος | Υφίστανται | Νάξος | Αγία Άννα | Υπάρχουσες | 4.96 miles | |
9 | Πάρος | Αλική | Νέες Εγκαταστάσεις | Ίος | Αλμυρός | Υπό Δημοπράτηση | 18.6 miles | |
10 | Πάρος | Νάουσα | Υφίστανται | Μύκονος | Πλατύς Γυαλός | Νέες Εγκαταστάσεις | miles | |
11 | *Πάρος | Πούντα | Σε Λειτουργία | Αντίπαρος | Λιμάνι | Σε Λειτουργία | 0.806 miles | |
12 | Αντίπαρος | Αγ. Γεώργιος | Νέες Εγκαταστάσεις | Σίφνος | Φάρος | Υφίστανται | 15.5 miles | |
13 | Σίφνος | Πλατύς Γιαλός | Υφίστανται | Κίμωλος | Ψάθη | Υφίστανται | 10.54 miles | |
14 | Σέριφος | Λειβάδι | Υφίστανται | Σίφνος | Χερόνησος | Βελτίωση | 9.92 miles | |
15 | Σέριφος | Αγ. Ιωάννης | Νέες Εγκαταστάσεις | Σύρος | Ποσειδωνία | Υφίστανται | 25 miles | |
16 | Κύθνος | Αγ. Στέφανος | Νέες Εγκαταστάσεις | Σύρος | Ποσειδωνία | Υφίστανται | 22.94 miles | |
17 | Σύρος | Λιμάνι | Υφίστανται | Τήνος | Λιμάνι | Υφίστανται | 13.6 miles | |
18 | Κύθνος | Αγ. Δημήτριος | Νέες Εγκαταστάσεις | Σέριφος | Συκαμιά | Νέες Εγκαταστάσεις | 9.3 miles | |
19 | Κέα | Νότια | Νέες Εγκαταστάσεις | Κύθνος | Μέριχας | Νέες Εγκαταστάσεις | 9.3 miles | |
20 | Ιος | Μαγγανάρι | Νέες Εγκαταστάσεις | Θήρα | Κουλούμπος -Μονόλιθος | Νέες Εγκαταστάσεις | 17.98 miles (Μονόλιθος) 12,4 miles (Κουλουμπός) | |
21 | *Θήρα | Αμμούδι | Σε Λειτουργία | Θηρασία | Λιμάνι | Σε Λειτουργία | 1.55 miles | |
22 | *Μήλος | Λιμάνι | Σε Λειτουργία | Κίμωλος | Λιμάνι | Σε Λειτουργία | 1.364 miles | |
23 | Ίος | Λιμάνι | Υφίστανται | Σίκινος | Λιμάνι | Υφίστανται | 8.06 miles | |
24 | Φολέγανδρος | Μήλος | Πολλωνία | Υπό Δημοπράτηση | 19.22 miles | |||
25 | Σίκινος | Λιμάνι | Υφίστανται | Φολέγανδρος | Λιμάνι | Υφίστανται | 16.74 miles | |
26 | Ανάφη | Λιμάνι | Υφίστανται | Θήρα | Βλυχάδα ή Μονόλιθος | Υφίστανται | 16.12 miles | |
27 | Άνδρος | Ακρωτήρι Μονή-Στενή | Νέες Εγκαταστάσεις | Τήνος | Αγ. Θεόδωροι | Νέες Εγκαταστάσεις | 2.9 miles | |
28 | Τήνος | Άγιος Σώστης | Νέες Εγκαταστάσεις | Μύκονος | Τούρλος | Νέες Εγκαταστάσεις | 7.44 miles |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου