Πολιτική αναστάτωση έχει προκαλέσει η έκδηλη πλέον αδυναμία της κυβέρνησης να παραμείνει αξιόπιστη ως προς τις ίδιες τις εξαγγελίες της.
Δεν πέρασαν παρά ελάχιστα εικοσιτετράωρα από την ανακοίνωση περί επιβολής νέου
έκτακτου φόρου στα ακίνητα και την Τετάρτη το βράδυ έγινε γνωστό πως οι δεσμεύσεις του υπουργού Ευάγγελου Βενιζέλου δεν είχαν καμία σχέση με την πραγματικότητα.Δεν πέρασαν παρά ελάχιστα εικοσιτετράωρα από την ανακοίνωση περί επιβολής νέου
Τελικά και όπως προέκυψε από την επεξεργασία υπολογισμού του νέου φόρου, το χαράτσι θα ανέρχεται στο διπλάσιο από εκείνο που ανακοινώθηκε και θα περιλαμβάνει κοινωνικές ομάδες οι οποίες έχουν βάναυσα πληγεί από την οικονομική ύφεση.
Έως και 20 ευρώ ανά τετραγωνικό θα ανέρχεται ο φόρος για τις νεόδμητες οικοδομές, ενώ θα ξεπερνά σε πολλές περιπτώσεις τα 13 ευρώ ανά τετραγωνικό ο φόρος για τις οικοδομές άνω των 25 ετών. Τελικά, το περίφημο 0,5 ευρώ ανά τετραγωνικό που θα κατέβαλαν οι ασθενείς κοινωνικές ομάδες αποτελεί μάλλον μύθο, αφού ακόμη και οι άνεργοι, οι ανίκανοι προς εργασία και οι χαμηλοσυνταξιούχοι καλούνται να καταβάλουν το τίμημα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Το μέτρο αφορά 5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων. Σε περίπτωση μη καταβολής του αντιτίμου, τότε θα διακόπτεται η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος από τη Δ.Ε.Η. στον καταναλωτή.
Η ανακολουθία της κυβέρνησης, η προχειρότητα και τελικά η παραπλάνηση των πολιτών αποτελούν το επίκεντρο της κριτικής εντός και εκτός κυβερνήσεως. Πλήττεται προσωπικά το κύρος του κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, ενώ η θεωρητικά προσπάθεια δίκαιου επιμερισμού των βαρών με τον νέο φόρο, η οποία εξαγγέλθηκε για επικοινωνιακούς λόγους, κατέρρευσε με τη δημοσιοποίηση των πραγματικών αριθμητικών δεδομένων.
Κύκλοι του Υπ. Οικονομικών εξηγούν πως οι υπολογισμοί της τελευταίας στιγμής κατέδειξαν ότι τα αριθμητικά δεδομένα που ανακοίνωσε ο κ. Βενιζέλος στη Θεσσαλονίκη δεν επαρκούσαν για την κάλυψη της πραγματικής δημοσιονομικής τρύπας του 2011 και... προφανώς της αναπόφευκτης μαύρης τρύπας (λόγω χαμηλών εσόδων) και στον προϋπολογισμό του 2012.
Αναλυτικά οι δύο κλίμακες με τους συντελεστές υπολογισμού του φόρου και τους συντελεστές παλαιότητας είναι οι ακόλουθες:
Nα σημειωθεί ότι μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου θα έχει φτάσει στους καταναλωτές το τέλος για τα ακίνητα που θα επιβληθεί μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Παραδείγματα
Μονοκατοικία: 120 τ.μ., ηλικίας 25 ετών στο Χαλάνδρι με τιμή ζώνης 2.000 ευρώ
Έκτακτη εισφορά: 120 τ.μ. Χ 1,05 (συντελεστής παλαιότητας) Χ 6 ευρώ (εισφορά) = 756 ευρώ
Διαμέρισμα: 80 τ.μ., ηλικίας 10 ετών στο Περιστέρι με τιμή ζώνης 1.000 ευρώ
Έκτακτη εισφορά: 80 τ.μ. Χ 1,15 (συντελεστής παλαιότητας) Χ 4 ευρώ (εισφορά) = 368 ευρώ
Μεζονέτα: 150 τ.μ., ηλικίας 5 ετών στο Μαρούσι με τιμή ζώνης 1.850 ευρώ
Έκτακτη εισφορά: 150 τ.μ. Χ 1,20 (συντελεστής παλαιότητας) Χ 6 ευρώ (εισφορά) = 1.080 ευρώ
Ποιοι θα πληρώσουν τη νύφη;
Το τέλος επιβάλλεται στον κύριο του ακινήτου ή στον επικαρπωτή. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, βαρυνόμενοι είναι οι συνιδιοκτήτες κατά τον λόγο της συμμετοχής καθενός από αυτούς. Υπόχρεος για την καταβολή είναι ο χρήστης του ακινήτου, ο οποίος το καταβάλλει μαζί με τον λογαριασμό κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος.
Αν ο χρήστης είναι μισθωτής, με την καταβολή επέρχεται αυτοδικαίως συμψηφισμός με οφειλόμενα ή μελλοντικά μισθώματα.
Για ευπαθείς, πάντως, κοινωνικές ομάδες, εισάγεται ειδικός συντελεστής προσδιορισμού του τέλους (0,5 ευρώ), ανεξάρτητα από τον χρόνο δόμησης του ακινήτου (και εφόσον αυτό βρίσκεται σε περιοχή τιμής ζώνης κάτω των 3.000 ευρώ/τ.μ.), εφόσον πρόκειται για ακίνητο που ιδιοκατοικείται από πολύτεκνο, άνεργο επιδοτούμενο από τον Ο.Α.Ε.Δ. (1/1-31/8 για το 2011 ή 1/1-30/4 για το 2012), ή άτομο ανάπηρο ή βαρυνόμενο φορολογικά από ανάπηρο.
Ποιοι απαλλάσσονται;
Οι υποκειμενικές και αντικειμενικές απαλλαγές από το έκτακτο ειδικό τέλος ταυτίζονται με τις απαλλαγές που προβλέπονται στον νόμο ν. 2130/1993 (άρθ. 24, παρ. 7). Έτσι, από το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) των ακινήτων απαλλάσσονται οι πάσης φύσεως ηλεκτροδοτούμενες επιφάνειες ακινήτων που ανήκουν:
α) Στο ελληνικό Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ, στους ΟΤΑ και στις δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις.
β) Στους ναούς, στις ιερές μονές, στο Ιερό Κοινό του Πανάγιου Τάφου, στην Ιερά Μονή του Όρους Σινά, στο Άγιον Όρος, στην Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος και στα θρησκευτικά γενικά ιδρύματα.
γ) Στα αναγνωρισμένα ξένα θρησκευτικά δόγματα, που τα χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την άσκηση δημόσιας λατρείας και τη διεξαγωγή υπηρεσιών θρησκευτικής φύσεως.
δ) Στα φιλανθρωπικά ιδρύματα δημόσιου χαρακτήρα.
ε) Στα ημεδαπά νομικά πρόσωπα που υπάρχουν ή θα συσταθούν και δεν έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα, καθώς και οι περιουσίες του άρθρου 96 του α.ν. 2039/1939 (ΦΕΚ 455 Α`) «Περί τροποποιήσεως, συμπληρώσεως και κωδικοποιήσεως των εις το Κράτος και υπέρ κοινωφελών σκοπών καταλειπομένων κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών», εφόσον επιδιώκονται από αυτά αποδεδειγμένα σκοποί εθνωφελείς ή θρησκευτικοί ή σε ευρύτερο κύκλο φιλανθρωπικοί ή εκπαιδευτικοί ή καλλιτεχνικοί ή κοινωφελείς ή εκκλησιαστικοί, καθώς και ξένα που επιδιώκουν τους ίδιους σκοπούς, με τον όρο της αμοιβαιότητας.
στ) Στα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία, ενώσεις, ομοσπονδίες που έχουν νόμιμα αναγνωρισθεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως γήπεδα ή χώροι αθλητικών εγκαταστάσεως για την πραγματοποίηση των αθλητικών τους σκοπών.
ζ) Στα ξένα κράτη, όταν αυτά χρησιμοποιούνται για την εγκατάσταση πρεσβειών και προξενείων αυτών με τον όρο της αμοιβαιότητας.
η) Οι κοινόχρηστοι χώροι πολυκατοικιών.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου