65 εκ. αποτιμάται η ζωή και η υγεία των νησιωτών. Ένας χρέος ενός δημόσιου οργανισμού προς έναν άλλον - δηλ. ενα λογιστικό χρέος - είναι αρκετό για τον κ.Μπεγλίτη για να σταματήσουν οι αεροκομιδές. Το πόσες ζωές θα χαθούν και πόσοι άρρωστοι θα κινδυνέψουν, είναι απλοί λογιστικοί αριθμοί για την ηγεσία αυτού του τόπου. Εν τω μεταξύ ο πρωθυπουργός συνεχίζει το ταξίδι του στο Αιγαίο και μετά τη Πάρο και τη Σέριφο βρίσκεται στην Σκιάθο, αναζητώντας πάντα την ...Ιθάκη.
Το δημοσίευμα απο τον Ε.Τ.
|
• 65 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΟΦΕΙΛΕΙ ΤΟ ΕΚΑΒ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
• Σε συνδυασμό με την έλλειψη καυσίμων στις Ε.Δ., το πρόβλημα διογκώνεται επικίνδυνα
Ορατός είναι ο κίνδυνος να σταματήσουν οι αεροδιακομιδές ασθενών με ελικόπτερα και αεροσκάφη της Πολεμικής
Αεροπορίας λόγω των οφειλών του ΕΚΑΒ που φθάνουν τα 65 εκατομμύρια ευρώ και του σοβαρού προβλήματος της έλλειψης καυσίμων που μαστίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις. Μία τέτοια... εξέλιξη θα συνιστούσε απειλή για την ίδια τη ζωή εκατοντάδων συμπολιτών μας από την περιφέρεια και ειδικά τα ακριτικά νησιά, αφού στη συντριπτική τους πλειονότητα οι ασθενείς μεταφέρονται στην Αθήνα ή σε μεγαλύτερα νοσοκομεία με πτητικά μέσα.
«Καμπανάκι»
Η αδυναμία που δηλώνουν το ΕΚΑΒ και το υπουργείο Υγείας να εξοφλήσουν το «φουσκωμένο» λογαριασμό (συσσωρεύονται ποσά εδώ και χρόνια) προς την Πολεμική Αεροπορία για τις εκατοντάδες αεροδιακομιδές ασθενών που εκτελούν τα εναέρια μέσα της σε ετήσια βάση έχει «χτυπήσει καμπανάκι» στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο με τη σειρά του δεν μπορεί να καλύψει το υπέρογκο κόστος. Βρίσκεται ταυτόχρονα αντιμέτωπο με το Ελεγκτικό Συνέδριο και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης που δεν εγκρίνουν νέα κονδύλια για παραγγελίες καυσίμων, με το «φέσι» στα Ελληνικά Πετρέλαια να ξεπερνάει ήδη τα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Πληροφορίες από το Πεντάγωνο κάνουν λόγο για συζητήσεις σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να βρεθεί μία φόρμουλα έτσι ώστε να μην κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές από μία πιθανή καθήλωση των εναέριων μέσων που εκτελούν αεροδιακομιδές.
Οι ίδιες πηγές θεωρούν ότι από το φόβο αυτό πηγάζει και η πρόσφατη δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Μπεγλίτη από την αεροπορική βάση της Ελευσίνας (από εκεί απογειώνονται τα αεροσκάφη και τα ελικόπτερα για να εκτελέσουν αεροδιακομιδές): «Κάθε φορέας, ακόμη και δημόσιος, που επιθυμεί τη συνδρομή των υπηρεσιών της Πολεμικής Αεροπορίας θα πρέπει να πληρώνει».
Πρόταση
Για την άρση του αδιεξόδου θα μπορούσε, σύμφωνα με επιτελή του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το υπουργείο Υγείας να εξοφλήσει μέρος των 65 εκατομμυρίων ευρώ που οφείλει ή να καλύψει την εκκρεμότητα προς τα Ελληνικά Πετρέλαια με σκοπό να επιτραπεί και πάλι ο εφοδιασμός των Ενόπλων Δυνάμεων με καύσιμα. Μηνύματα για επίλυση του οξυμμένου προβλήματος έχουν σταλεί και προς το υπουργείο Οικονομικών, ενώ στελέχη του Πενταγώνου μιλούν και για θεσμοθέτηση μιας διαδικασίας σε κεντρικό επίπεδο που θα αφορά στην κάλυψη του κόστους της μεταφοράς ασθενών.
ΓΙΑ ΤΟ C-130: 9.693 ευρώ κοστίζει μία ώρα πτήσης
ΣΥΜΦΩΝΑ με στοιχεία, μεταξύ 2004 και 2011 παρατηρείται αύξηση των απαιτήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας από το ΕΚΑΒ για αεροδιακομιδές κατά 40,18 εκατομμύρια ευρώ. Συγκριτική εικόνα με κατακόρυφη άνοδο των εξόδων που οφείλεται κυρίως στην αύξηση του κόστους της ώρας πτήσης των αεροσκαφών. Ενδεικτικά, για το C-130 η ώρα πτήσης το 2004 κόστιζε 2.776 ευρώ και εκτοξεύτηκε το 2011 στα 9.693 ευρώ (αύξηση 249%), ενώ η αντίστοιχη αύξηση της ώρας πτήσης για το ελικόπτερο Σούπερ Πούμα άγγιξε το 114% και για το Α-109 το 472% λόγω της τιμής των καυσίμων και του κόστους συντήρησης των πτητικών μέσων. Για τις ετήσιες αεροδιακομιδές δαπανώνται περί τα 14 εκατομμύρια ευρώ.
Ειδικός λογαριασμός
Ένας άλλος λόγος είναι η υποχρηματοδότηση του ΕΚΑΒ. Έως και το 2008 η εξόφληση των οφειλών του ΕΚΑΒ γινόταν μέσω ενός ειδικού λογαριασμού, ο οποίος όμως καταργήθηκε το 2009 από το υπουργείο Οικονομικών και ανατέθηκε η κάλυψη των δαπανών του ΕΚΑΒ στο υπουργείο Υγείας. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της επιχορήγησης στα 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα περικόπτεται ακόμη περισσότερο. Την ίδια στιγμή, ενώ ο ειδικός λογαριασμός που ίσχυε μέχρι το 2008 θα έπρεπε να ενισχύεται και από τα ασφαλιστικά ταμεία, κάτι τέτοιο δεν έγινε σε μεγάλο βαθμό λόγω της τραγικής οικονομικής κατάστασης των Ταμείων. Το οικονομικό φορτίο έπεσε στην Πολεμική Αεροπορία που καλύπτει σε ποσοστό 90% τις ανάγκες για διακομιδές ασθενών. Σε αυτό συντέλεσε και η καθήλωση των ελικοπτέρων Α-109 που χρησιμοποιούσε το ΕΚΑΒ μετά από δυστυχήματα. Το υπόλοιπο 10% των διακομιδών εκτελούν ο Στρατός, το Λιμενικό Σώμα και ιδιώτες.
(Ε.Τ. 08/08/2011 – ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΤΡΑΣ) |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου