Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Το ΑΕΠ πήρε την κατηφόρα...

thumb
Απο "Ποντίκι" μέσω  sibilla
 
Πτώση 5,5% κατέγραψε το ΑΕΠ στο α’ τρίμηνο του 2011 σε ετήσια βάση, μολονότι οι αρχικές εκτιμήσεις της ΕΛΣΤΑΤ τοποθετούσαν την υποχώρηση για το συγκεκριμένο τρίμηνο στο 4,8%. Αξίζει να σημειωθεί πως στην έκθεση αξιολόγησης της τρό­ικας η πρόβλεψη για τους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας το 2011 αναθεωρή­θηκε στο -3,8%, έναντι αρχικής πρόβλεψης για 3%.
Στην ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ διευκρινίζεται πως...
«οι εκτιμήσεις των δημοσιονομικών στοιχείων του α’ τριμήνου 2011 είναι απολύτως προσωρινές και θα ακολουθήσει η αναθεώρησή τους».
Με βάση τα διαθέσιμα εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το ΑΕΠ σε σταθερές τιμές 2000 κατά το α’ τρίμηνο του 2011 παρουσίασε αύξηση κατά 0,2% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2010, έναντι αρχικής εκτίμησης για αύξηση 0,8%.
Η συνολική καταναλωτική δαπάνη παρουσί­ασε μείωση κατά 6,9% σε σχέση με το α’ τρίμη­νο του 2010. Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου μειώθηκαν κατά 19,2% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2010, ενώ μείωση κατά 40,7% παρουσίασε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, αντισταθμίζοντας μερικώς τη μείωση του ΑΕΠ.
Παράλληλα ο πληθωρισμός διαμορφώθη­κε στο 3,3% τον Μάιο σε ετήσια βάση, έναντι 3,9% τον Απρίλιο. Σε μέσα επίπεδα στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου 2011 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,9%.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Μαΐ­ου 2011 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2010 προκύπτει αύξηση 3,3% έναντι αύξησης 5,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,2% τον Μάιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω αύξησης κυρί­ως των τιμών στα νωπά φρούτα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών σε: νωπές πατάτες, αρνί και κατσίκι (νωπά).
β) Κατά 1,1% της ομάδας «Ένδυση και υπό­δηση» λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Υγεία» λόγω αύ­ξησης κυρίως των τιμών στις ιδιωτικές κλινικές.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Κατανα­λωτή κατά 3,3% τον Μάιο 2011, σε σύγκριση
με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2010, προ­ήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών: α) Κατά 3,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως σε: δημητριακά και παρασκευάσμα­τα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομι­κά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
β) Κατά 3,3% της ομάδας «Αλκοολού­χα ποτά και καπνός» λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολού­χων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 2,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» λό­γω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. δ) Κατά 8,7% της ομάδας «Στέγαση» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως του πετρελαίου θέρ­μανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης.
ε) Κατά 1,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Εί­δη νοικοκυριού και υπηρεσίες» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες
στ) Κατά 5,9% της ομάδας «Μεταφορές» λό­γω αύξησης των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκι­νήτου - μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφο­ρών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστη­κε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφο­ρίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
ζ) Κατά 2,3% της ομάδας «Επικοινωνίες» λό­γω αύξησης κυρίως των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
η) Κατά 0,3% της ομάδας «Αναψυχή - Πολι­τιστικές δραστηριότητες» λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, σε: βιβλία - εφημερίδες - περι­οδικά - γραφική ύλη - σχολικά είδη, υπηρεσί­ες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού - υπολογιστές.
θ) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση» λό­γω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτι­κών σχολείων και των φροντιστηρίων.
ι) Κατά 1,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά -γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ια) Κατά 3,1% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων - ρολογιών.
2. Από τη μείωση του δείκτη:
Κατά 1,0% της ομάδας «Υγεία» λόγω μείω­σης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές...
"Το Ποντίκι"

Δεν υπάρχουν σχόλια: