Απο "Ποντίκι" μέσω sibilla
Πτώση 5,5% κατέγραψε το ΑΕΠ στο α’ τρίμηνο του 2011 σε ετήσια βάση, μολονότι οι αρχικές εκτιμήσεις της ΕΛΣΤΑΤ τοποθετούσαν την υποχώρηση για το συγκεκριμένο τρίμηνο στο 4,8%. Αξίζει να σημειωθεί πως στην έκθεση αξιολόγησης της τρόικας η πρόβλεψη για τους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας το 2011 αναθεωρήθηκε στο -3,8%, έναντι αρχικής πρόβλεψης για 3%.
Στην ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ διευκρινίζεται πως...
«οι εκτιμήσεις των δημοσιονομικών στοιχείων του α’ τριμήνου 2011 είναι απολύτως προσωρινές και θα ακολουθήσει η αναθεώρησή τους».Με βάση τα διαθέσιμα εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το ΑΕΠ σε σταθερές τιμές 2000 κατά το α’ τρίμηνο του 2011 παρουσίασε αύξηση κατά 0,2% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2010, έναντι αρχικής εκτίμησης για αύξηση 0,8%.
Η συνολική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε μείωση κατά 6,9% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2010. Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου μειώθηκαν κατά 19,2% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2010, ενώ μείωση κατά 40,7% παρουσίασε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, αντισταθμίζοντας μερικώς τη μείωση του ΑΕΠ.
Παράλληλα ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,3% τον Μάιο σε ετήσια βάση, έναντι 3,9% τον Απρίλιο. Σε μέσα επίπεδα στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου 2011 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,9%.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Μαΐου 2011 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2010 προκύπτει αύξηση 3,3% έναντι αύξησης 5,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,2% τον Μάιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών σε: νωπές πατάτες, αρνί και κατσίκι (νωπά).
β) Κατά 1,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Υγεία» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις ιδιωτικές κλινικές.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,3% τον Μάιο 2011, σε σύγκριση
με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών: α) Κατά 3,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως σε: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
β) Κατά 3,3% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 2,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. δ) Κατά 8,7% της ομάδας «Στέγαση» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης.
ε) Κατά 1,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες
στ) Κατά 5,9% της ομάδας «Μεταφορές» λόγω αύξησης των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου - μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
ζ) Κατά 2,3% της ομάδας «Επικοινωνίες» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
η) Κατά 0,3% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, σε: βιβλία - εφημερίδες - περιοδικά - γραφική ύλη - σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού - υπολογιστές.
θ) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση» λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.
ι) Κατά 1,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά -γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ια) Κατά 3,1% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων - ρολογιών.
2. Από τη μείωση του δείκτη:
Κατά 1,0% της ομάδας «Υγεία» λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές...
"Το Ποντίκι"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου